...jest pusty
Współcześnie dyskurs na temat edukacji małego dziecka przybiera na sile. Rozwój cywilizacji, członkowstwo Polski w Unii Europejskiej, zmiany w funkcjonowaniu rodziny, reformy oświatowe, nowe wytyczne programowe, mediatyzacja procesu kształcenia – to wszystko problematyzuje wczesną edukację i opiekę nad dzieckiem nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Próby sprostania pojawiającym się trudnościom bywają nieefektywne. Istnieje więc potrzeba poszukiwania rozwiązań, które kreowałyby nowe konteksty dla wychowania przedszkolnego. (...)
Publikacja adresowana jest zarówno do studentów, jak i nauczycieli wychowania przedszkolnego, do pracowników nauki oraz decydentów oświatowych. Zebrane w książce teksty dotyczą obszarów tematycznych, które potrzebują obudowy teoretycznej oraz eksploracji empirycznej. Poruszana problematyka oscyluje na styku teorii i praktyki oświatowej. Wielokrotnie – podczas dyskusji na temat doboru artykułów do tomu – powracała konkluzja, że pedagogika (a w szczególności pedagogika przedszkolna czy wczesnoszkolna) powinna realizować zadania badawcze, uwzględniając poprawę jakości edukacji w Polsce. Mając świadomość, że podjęty głos w dyskusji stanowi zaledwie niewielki wkład do toczącej się debaty na temat kształtu wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem w Polsce, chciano wskazać kierunek, w którym zmiany edukacyjne powinny się toczyć.
ze Wstępu
Opieka i wychowanie małego dziecka w kontekście zmian cywilizacyjnych, społecznych, demograficznych, technologicznych, integracyjnych, jakie zachodzą w krajach Europy Wschodniej w XXI wieku, stanowi duże wyzwanie dla polityki każdego państwa. Książka pod redakcją Marty Kotarba-Kańczugowskiej jest odpowiedzią na to wyzwanie, namysłem nad kondycją wychowania przedszkolnego w Polsce, próbą wskazania przestrzeni ważnych i wymagających dalszej penetracji, stąd też wynika jej aktualność i znaczenie. Tytuł trafnie odzwierciedla podejmowaną przez autorów problematykę, która dotyka istotnych, a niejednokrotnie zaniedbanych obszarów wychowania przedszkolnego.
z recenzji prof. Ewy M. Kuleszy
Przedstawiona monografia powinna być udostępniona szerszej grupie czytelników, szczególnie że wśród zainteresowanych mogą być zarówno studenci, nauczyciele, lecz także osoby związane z projektowaniem programów i działań edukacyjnych kierowanych do młodszych dzieci.
z recenzji prof. Wandy Hajnicz
Format
pdf
Wydanie
DL-ebwm
Wydawca
Akademia Pedagogiki Specjalnej
Rok wydania
2012
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: