Informacje
Książka Wzrost w umiejętny sposób wplata ponadczasowe prawdy o ludzkim zachowaniu i wartościach w praktyczny model biznesowy, który opisuje, w jaki sposób można odkrywać, budować, upowszechniać, tworzyć i oceniać swój ideał. Odwołując się do barwnych historii z własnego doświadczenia, a także przyglądając się z bliska sukcesom marek takich jak Pampers, Discovery Channel, Jack Daniel’s czy Zappos, autor książki Wzrost łamie dla nas szyfr sukcesu w biznesie XXI wieku.
„Epokowe wydarzenie...”
– Tom Peters, współautor książki "Poszukiwanie doskonałości w biznesie"
Dziesięcioletnie badanie, które doprowadziło do odkrycia sekretu wzrostu i rentowności
Firmy, które koncentrują się na podnoszeniu jakości życia ludzi, odnotowują wzrost na poziomie trzykrotnie wyższym niż konkurencja i uzyskują wyniki znacznie powyżej średniej rynkowej. Dominują w swoich kategoriach i mogą maksymalizować zyski w długim okresie.
- Na podstawie wyjątkowej dziesięcioletniej analizy wzrostu 50 tysięcy marek Jim Stengel pokazuje, że w przypadku pięćdziesięciu najlepszych firm świata – tak zróżnicowanych jak Method, Red Bull, Lindt, Petrobras, Samsung, Discovery Communications, Visa, Zappos oraz Innovent – występuje zależność przyczynowo-skutkowa pomiędzy umiejętnością odwoływania się do podstawowych ludzkich emocji, nadziei, wartości i poczucia sensu a wynikami finansowymi. Z badania wynika, że w pierwszej dekadzie XXI wieku inwestycja w te firmy – w grupę „Stengel 50” – przyniosłaby czterokrotnie wyższy zwrot niż inwestycja w spółki S&P 500.
- Książka Wzrost opiera się na bezprecedensowych badaniach empirycznych, dla których impulsem stały się obserwacje firm rozwijających się szybciej niż P&G (Stengel prowadził je jako globalny dyrektor ds. marketingu firmy Procter & Gamble). Po odejściu ze stanowiska w 2008 roku Stengel, we współpracy z globalną firmą badawczą i konsultingową Millward Brown Optimor, opracował założenia nowego projektu badawczego. Badanie to miało na celu analizę zależności między zaangażowaniem, lojalnością i skłonnością klientów do promowania marki a wynikami finansowymi firmy w dziesięcioletnim okresie.
- Następnie w ramach dalszych dociekań badacze postanowili przyjrzeć się „czarnej skrzynce” w postaci umysłu konsumenta. Odwołali się do badań neurobiologicznych, aby obserwować poziom zaangażowania klienta i mierzyć jego podświadome reakcje. Na tej podstawie chcieli ustalić, czy najlepsze firmy wyodrębnione w ramach Stengel Study w większym stopniu niż pozostałe przedsiębiorstwa kojarzą się ludziom z ideałami.
Nowy, potężny model biznesowy. (…) Lektura obowiązkowa (…) dla wszystkich liderów biznesu.
Sheryl Sandberg, dyrektor operacyjny firmy Facebook
ISBN
978-83-7746-413-7
Autor
JIM STENGEL
Wydawca
MT Biznes
Okładka
twarda
Ilość stron
310
Wymiary
16.5 x 24 cm
Rok wydania
2013
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęZobacz także:
Autor
Powiadomienia
WZROST IDEAŁY JAKO SIŁA NAPĘDOWA TW |