...jest pusty
Strona głównaKsiążki drukowaneEkonomia i biznesMarketing i zarządzanieZARZĄDZANIE JAK ZARZĄDZAĆ I BYĆ ZARZĄDZANYM
Zarządzanie jest wszechobecnym elementem życia społecznego, a jednocześnie dziedziną nauki wymagającą wiedzy z różnych jej obszarów. Przenikanie się tych obszarów i relacje między nimi stanowią istotny element Zarządzania. Ponadto Autor podręcznika zapoznaje z problemami teorii zarządzania i ich praktyczną użytecznością, ze współczesnymi metodami i technikami wspomagającymi procesy decyzyjne oraz z nowoczesnymi strukturami organizacyjnymi i mechanizmami w nich działającymi. Spójność wykładu, usystematyzowanie informacji, odniesienie do praktyki i zmiennego otoczenia, a także powiązanie z programami nauczania w krajach Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych są zaletami tej książki.
Zarządzanie jest przeznaczone dla: studentów uczelni wyższych różnych typów, menedżerów, doradców i wszystkich, którzy wspinając się po szczeblach kariery, odczuwają chęć uzupełnienia lub zdobycia aktualnej wiedzy z zakresu zarządzania.
Liczba stron 356
Rok wydania 2014
Miejsce wydania Warszawa
Wydanie II
Oprawa miękka
Format B5
Spis treści
Wstęp
Część I
Podstawy zarządzania organizacją
Rozdział 1. Pojęcia podstawowe — nauka czy sztuka, czyli pierwszy dylemat nauk zarządzania
Zarządzanie
Kierownik
Organizacja
Rozdział 2. Miękkie i twarde podejście do współczesnego zarządzania, czyli drugi dylemat nauk zarządzania
Istota miękkiego i twardego podejścia do zarządzania
Elementy miękkiego zarządzania (etyka, kultura, kultowość)
Elementy twardego zarządzania i ich charakterystyka
Rozdział 3. Ewolucja teorii zarządzania
Szkoły zarządzania i ich prekursorzy
Szkoła klasyczna
Szkoła stosunków międzyludzkich
Szkoła ilościowo-systemowa
Zarządzanie informacją i wiedzą oraz podejście zintegrowane, czyli co dalej?
Rozdział 4. Proces decyzyjny i narzędzia go wspomagające
Istota i typy decyzji oraz procedury decyzyjne
Behawioralne aspekty decyzji
Typy decyzji i narzędzia wspomagające decyzje
Możliwości i ograniczenia stosowania sformalizowanych narzędzi wspomagania decyzji
Część II
Funkcje zarządzania
Rozdział 5. Planowanie — cele i metody
Planowanie — pojęcie i zakres, określanie celów i misji organizacji
Zarządzanie przez cele (ZPC)
Procedura planowania
Plan strategiczny i jego specyfika
Rozdział 6. Organizowanie
Struktura organizacyjna i zasady jej tworzenia
Typy struktur organizacyjnych
Problemy makrozarządzania w strukturach systemów organizacyjnych
Wybór i projektowanie struktury organizacyjnej
Organizowanie zespołów ludzkich, czyli cele i zadania zarządzania zasobami ludzkimi
Ścieżka kariery, czyli „mapa drogowa” kariery pracownika
Rozdział 7. Motywowanie i przewodzenie
Motywowanie pracowników
Przywództwo i władza w organizacji
Style przywództwa
Błędy i konflikty w organizacji
Podstawowe typy konfliktów i metody ich rozwiązywania
Rozdział 8. Kontrola
Pojęcie, cele i zadania kontroli
Formy kontroli
Controlling w organizacji
Warunki efektywnej kontroli
Część III
Transformacja organizacji, czyli dążenie do doskonałości
Rozdział 9. Zarządzanie zmianami
Podstawowe problemy zarządzania zmianami
Informacja jako podstawa zarządzania zmianami
System informacyjny zarządzania procesem zmian — budowa i wymagania
Zarządzanie zmianami — reengineering
Benchmarking jako metoda wspomagająca zarządzanie zmianami i proces reengineeringu
Społeczna odpowiedzialność biznesu
Rozdział 10. Zarządzanie projektami
Pojęcie i zakres
Metodyka i strategia projektowania
Proces analizy w zarządzaniu projektem
Struktura podziału pracy, czyli Work Breakdown Structure (WBS)
Realizacja projektu
Wdrożenie projektu
Rozdział 11. Zarządzanie jakością
Jakość i jej ocena
Podstawy działań kompleksowego zarządzania jakością (TQM)
Metody wspomagające TQM
Certyfikaty jakości i audyt
Rozdział 12. Zarządzanie wiedzą
Wiedza i jej znaczenie w zarządzaniu organizacją
Wiedza w zarządzaniu — pojęcia, rodzaje i procedury pozyskiwania
Zarządzanie wiedzą, czyli jak wykorzystać, absorbować i generować posiadane zasoby
Organizacje inteligentne jako organizacje oparte na zarządzaniu wiedzą
Kierunki rozwoju zarządzania wiedzą — pomiar wiedzy
Rozdział 13. Zarządzanie przez wirtualizację
Wirtualizacja i pojęcie organizacji wirtualnej
Organizacja wirtualna a organizacja tradycyjna
Strategia funkcjonowania organizacji wirtualnej i kierunki jej rozwoju
Rola wirtualizacji w usprawnianiu gospodarki zasobami ludzkimi
Rozdział 14. Informatyczna infrastruktura zarządzania
Informatyczna infrastruktura zarządzania jako element infrastruktury zarządzania
Systemy informatyczne zarządzania i ich rola w organizacji
Gospodarka elektroniczna i nowe wyzwania zarządzania
Co dalej z doskonaleniem infrastruktury zarządzania?
Bibliografia
Indeks
ISBN
978-83-208-2067-6
Ilość stron
356
Autor
JERZY KISIELNICKI
Wymiary
23.7 x 16.2 cm
Wydawca
PWE
Okładka
Broszurowa
Rok wydania
2013
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: