...jest pusty
Przełom stuleci przyniósł zadziwiające przeciwieństwo pewnych zjawisk. Z jednej strony obserwuje się lawinowy wzrost publikacji - naukowych i publicystycznych, dotyczących różnych przejawów agresji wśród dzieci i młodzieży, zwłaszcza zjawiska przemocy wśród rówieśników, nazywanej zastraszaniem (ang. bullying). [...] Z drugiej zaś strony, dostrzegając masową skalę zjawiska, uderza brak w rodzimej literaturze adekwatnych sposobów zaradzenia mu. Coraz liczniej obecne publikacje translatorskie, choć dotyczą prawdopodobnie zbieżnych zjawisk i mechanizmów zapobiegania występowania przemocy rówieśniczej - obarczone są „grzechem pierworodnym" obcego pochodzenia, co może budzić wątpliwości co do zasadności aplikacji ich w Polsce i zwiększać ryzyko wystąpienia niewystarczającej skuteczności.
Lukę tę, jak się wydaje, może wypełnić niniejsza książka.
Książka składa się z dwóch uzupełniających się części. Pierwszą stanowi podręcznik dla nauczycieli, którego zadaniem jest metodyczne wprowadzenie do przeprowadzenia wśród swoich uczniów zajęć profilaktycznych zastraszania i przemocy w szkole. Uzupełnieniem podręcznika jest druga część, w której znalazły się m.in. rozważania o społecznej naturze zjawiska zastraszania.
Format
pdf
Wydanie
DL-ebwm
Wydawca
Wydawnictwo Naukowe UMK
Rok wydania
2011
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: