...jest pusty
Strona głównaeBookiPedagogika Oświata i szkolnictwoZeszyty Naukowe WSHE, t. XXXVI, Nauki Pedagogiczne
Kolejny tom Zeszytów z dziedziny nauk pedagogicznych zawiera artykuły autorów – pracowników WSHE oraz autorów z Ukrainy. Celem treści opracowań jest zwrócenie uwagi na kwestie pedagogiki wobec pytań współczesności.
Diagnoza aktualnych procesów w tej sferze pozwala zauważyć, że praktyka pedagogiki jako dyscypliny naukowej jest nauką zajmującą się całością zjawisk wychowawczych. Wymagają one od pedagogiki jako nauki objęcia swoim zakresem badań całokształtu spraw związanych z wychowaniem człowieka. Dlatego przedmiotem badań pedagogiki są nie tylko wpływy wychowawcze organizowane świadomie i celowo, lecz również niezamierzone i żywiołowe.
Pedagogika bada więc zjawiska wychowawcze w kontekście procesów społecznych i przy uwzględnieniu jednostkowych procesów psychicznych. Uogólnia ona praktykę, ukazując istotę wychowania w kształtowaniu osobowości człowieka. Stąd bardzo słusznie redaktor niniejszego tomu prof. dr hab. Roman Schulz postawił hasło przewodnie: Pedagogika wobec pytań współczesności. Postawiona zasadnicza myśl niniejszego tomu Zeszytów Naukowych wyraża się w następujących opracowaniach:
Czy współczesna pedagogika ma swoje wielkie pytania? (R. Schulz); Nowe akcenty na studiach pedagogicznych (Z. Wiatrowski); Pedagogika kultury wobec pytań współczesności (S. Kunikowski); Rewalidacja i resocjalizacja w kontekście współczesnego klimatu etyczno-moralnego (ks. M. Włosiński); Pedagogika opiekuńcza we współczesnym systemie nauk pedagogicznych (I. Pyrzyk); Kultura czytelnicza dzieci i młodzieży jako palący problem współczesności (w świetle badań międzynarodowych i własnych) (R. Brzezińska); Partnerstwo edukacyjne warunkiem kształtowania postaw społecznych dziecka w młodszym wieku szkolnym (L. Tkaczyk); Kariera zawodowa w świetle nadrzędnych powinności człowieka dorosłego (A. Gawroński); Prezentacja homilii za pomocą narracji (M. Šuráb); Fenomen globalizacji w ujęciu pedagogiki religii (J.Biel’ak); Przygotowanie nauczyciela do wprowadzenia technologii pedagogicznych na Ukrainie (O. Bida); Wymagania wobec współczesnego nauczyciela szkoły podstawowej (O. Kuczaj); Analiza współczesnego stanu przygotowania nauczyciela na Ukrainie do wykorzystywania technologii multimedialnych (V. Czyczuk).
Format
pdf
Wydanie
DL-ebwm
Wydawca
Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna we Włocławku
Rok wydania
2013
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: