...jest pusty
Książka "Zrozumieć przemijanie" wydana w serii „Biblioteka kwartalnika KRONOS”, najważniejszego dziś pisma kulturalno-filozoficznego, jest zbiorem esejów wybitnego polskiego filozofa Krzysztofa Michalskiego, profesora Boston University, Uniwersytetu Warszawskiego i rektora Instytutu Nauk o Człowieku w Wiedniu. Michalski od ponad trzydziestu lat zaznajamia polskiego czytelnika ze współczesną myślą filozoficzną głównie z kręgów niemieckojęzycznych. Jest prekursorem badań nad myślą Heideggera i Gadamera w Polsce, autorem szeregu monografii i redaktorem kilku zbiorów esejów. W filozofii Michalskiego stykają się z jednej strony fenomenologia i hermeneutyka, zaś z drugiej polityka i aksjologia. Bezpośrednie zetknięcie się z myślą tego filozofa daje unikalną szansę zrozumieniu tego, co w filozofii współczesnej ważne i doniosłe, interesujące i aktualne. W niniejszym zbiorze esejów podzielonych na pięć tematycznych działów, czytelnik znajdzie również kilka doskonałych przekładów klasycznych tekstów filozofii dwudziestowiecznej, takich autorów jak Heidegger, Gadamer czy nauczyciel Michalskiego – Patočka. Wartość niniejszej książki leży nie tylko w wadze poruszanych w niej problemów i zagadnień, ile w samym kunszcie myślowym jej autora, od kilkudziesięciu lat znajdującego się w czołówce europejskich filozofów.
Po polsku opublikował między innymi: "Heidegger i filozofia współczesna", PIW 1978, 1988; "Logika i czas. Próba analizy Husserlowskiej teorii sensu", PIW 1988; "Płomień wieczności. Eseje o myślach Fryderyka Nietzschego", Znak 2007.
Przygotował też serię książek "Rozmowy w Castel Gandolfo" opartą na spotkaniach uczonych w letniej rezydencji papieży z udziałem Jana Pawła II; ostatnie wydanie: Znak 2010.
ISBN
978-83-62609-02-4
Autor
KRZYSZTOF MICHALSKI
Wydawca
Fundacja Augusta Hr. Cieszkowskiego
Okładka
Miękka
Ilość stron
472
Wymiary
20.5 x 13.6 cm
Rok wydania
2011
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: