...jest pusty
Nigdy jeszcze nie miałeś tylu informacji o swoim środowisku biznesowym, co teraz.
Ale czy wykorzystujesz je, żeby pokonać rywali?
Jeśli nie, to marnujesz potężne narzędzie konkurencyjne.
Thomas H. Davenport i Jeanne G. Harris twierdzą, że zdecydowanie rozszerzył się zakres używania danych w działalności biznesowej. Czołowe firmy nie poprzestają na gromadzeniu i przechowywaniu dużych ilości informacji. Budują swoje strategie konkurencyjne wokół obserwacji i wniosków uzyskiwanych dzięki danym, co przynosi imponujące wyniki biznesowe.
Jaka jest ich sekretna broń?
Analityka: wyrafinowana analiza statystyczna i ilościowa oraz modelowanie prognostyczne, wspierane przez zorientowanych w zagadnieniu menedżerów wyższego szczebla i zaawansowaną technologię informacyjną.
Dlaczego warto konkurować w oparciu o analitykę? W czasach, gdy firmy w wielu branżach oferują podobne produkty i używają podobnej technologii, odrębne procesy biznesowe zaliczają się do ostatnich pozostających jeszcze punktów różnicowania. Wiele wcześniejszych podstaw konkurencji – takich jak przewaga geograficzna lub przepisy ochronne – zostało podkopanych przez globalizację.
Jako podstawy konkurencji pozostają zatem trzy rzeczy: efektywna i skuteczna realizacja, mądre podejmowanie decyzji oraz zdolność do wyciśnięcia do ostatniej kropli wartości z procesów biznesowych – a wszystko to można osiągnąć poprzez odpowiednie wykorzystanie analityki.
Davenport i Harris pokazują, jak pewne wzorcowe organizacje – bardzo różnorodne, między innymi drużyna baseballowa Boston Red Sox oraz firmy Netflix, Amazon.com, CEMEX, Capital One, Harrah’s Entertainment, Procter & Gamble i Best Buy – stosują nowe narzędzia do przebicia rywali. Poprzez analitykę firmy te rozpoznają najbardziej dochodowych klientów, przyspieszają innowacje produktowe, optymalizują ceny i łańcuchy dostaw, a także efektywnie wykorzystują czynniki faktycznie mające wpływ na wyniki finansowe.
Inteligencja analityczna w biznesie to książka na czasie i bardzo potrzebne kompendium wiedzy, które może ukształtować na nowo rządzące konkurencją reguły.
Thomas H. Davenport jest profesorem informatyki i zarządzania w Babson College.
Jeanne G. Harris jest dyrektorem ds. badań w Accenture Institute for High Performance Business.
Davenport i Harris pokazują liderom, czego potrzeba do zbudowania trwałej przewagi konkurencyjnej w oparciu o lepsze fakty i głębszą wiedzę.
Konkurencja analityczna to książka pełna przykładów, będąca niezbędną mapą drogową dla firm, które chcą przetrwać w konkurencyjnym boju”.
– Jeffrey Pfeffer, profesor Stanford Business School i współautor książki Hard Facts, Dangerous Half-Truths, and Total Nonsense: Profiting from Evidence-Based Management
ISBN
978-83-7746-466-3
Wymiary
15 x 23 cm
Autor
THOMAS H. DAVENPORT, JEANNE G. HARRIS
Wydawca
MT Biznes
Okładka
broszurowa
Ilość stron
242
Rok wydania
2013
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: