...jest pusty
Strona głównaKsiążki drukowaneNauki humanistyczneSocjologiaMAINSTREAM CO PODOBA SIĘ WSZĘDZIE NA ŚWIECIE
Badanie na temat tej kultury, która podoba się wszystkim
Jak produkuje się bestseller, hit czy blockbuster? Dlaczego popcorn i coca-cola odgrywają wielką rolę w przemyśle filmowym? Czy po porażce w Chinach Disney i Murdoch zdołają wyeksportować swój produkt do Indii? W jaki sposób Bollywood uwodzi Afrykanów, a brazylijskie telenowele zjednują sobie Rosjan? Dlaczego Walonowie domagają się filmów dubbingowanych, podczas gdy Flamandowie wolą wersje z napisami? Skąd ten triumf amerykańskiego modelu rozrywki i ten schyłek Europy? I wreszcie, dlaczego wartości bronione przez chińską propagandę i media muzułmańskie dziwnie przypominają wartości studiów Disneya?
By odpowiedzieć na te pytania, dziennikarz i badacz Frédéric Martel przeprowadził długie dochodzenie od Hollywood do Bollywood, od Japonii po Afrykę Subsaharyjską, od kwatery głównej Al-Dżaziry w Katarze aż po siedzibę giganta Televisa w Meksyku. Jego obserwacje są jednocześnie oryginalne, fascynujące i niepokojące – rozpoczęła się nowa wojna światowa o treści.
W sercu tej wojny: kultura mainstreamowa. Nowe kraje pojawiają się ze swoimi mediami i swoją masową rozrywką. Internet zwielokrotnia ich siłę. Wszystko przyspiesza. W Indiach, Brazylii, Arabii Saudyjskiej, trwa walka o dominację w sieci i o zwycięstwo w obszarze soft power. Wszyscy chcą kontrolować słowa, obrazy, marzenia.
Mainstream opowiada o tej globalnej wojnie mediów i kultury. I wyjaśnia, co trzeba robić, by podobać się wszystkim i wszędzie na świecie.
Frédéric Martel jest badaczem i dziennikarzem. Jego ostatnia książka De la culture en Amérique (O kulturze w Ameryce) została przetłumaczona na wiele języków i była przedmiotem dyskusji w wielu krajach. Martel wykłada na HEC (Szkoła wyższych studiów handlowych) i prowadzi główny magazyn informacyjny o przemysłach kreatywnych i mediach w Radio France.
Mainstream jest rezultatem obszernych badań, które prowadził przez pięć lat w trzydziestu krajach. Frédéric Martel przeprowadził wywiady z ponad 1200 osobami we wszystkich stolicach entertainmentu. Analizuje grę aktorów, logikę grup i śledzi obieg treści na pięciu kontynentach. Dowodzi, że nawet jeśli produkty mainstreamowe niekoniecznie są artystyczne, to strategie, które umożliwiają ich tworzenie i rozpowszechnianie, mogą być fascynujące.
MAINSTREAM [`me nstri:m], przymiotnik: mainstreamowy – słowo pochodzenia amerykańskiego: dla ogółu, dominujący, popularny. Wyrażenie „kultura mainstreamowa” może mieć konotację pozytywną, w sensie „kultury dla wszystkich”, lub negatywną, w sensie „kultury hegemonicznej”. Film mainstreamowy – taki, który chce trafić do szerokiej publiczności; media mainstreamowe – media masowe; produkt mainstreamowy – sprzedający się masowo; ktoś chce być mainstreamowy – chce podobać się wszystkim.
ISBN
978-83-7554-339-1
Autor
FREDERIC MARTEL
Wydawca
Czarna owca
Okładka
broszurowa
Ilość stron
492
Wymiary
15 x 23 cm
Rok wydania
2011
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: