...jest pusty
Autor Rynku, Alan Aldridge, prowadzi czytelnika przez meandry społecznych teorii rynkowych, ucząc rozróżniać analizę, opis i ideologię i skupiając się m.in. na pojęciu globalizmu.
Odkąd Adam Smith powołał do życia ideę "niewidzialnej ręki rynku", jej obrońcy uważają, że najkrótsza droga do społecznej spoistości, materialnego dobrobytu i żywotności politycznej wiedzie nie poprzez scentralizowaną kontrolę i planowanie, lecz poprzez laissez-faire - postawę nieinterwencjonistyczną. Alan Aldridge objaśnia czytelnikom złożone relacje między opisem, analizą i ideologią we współczesnych teoriach rynku. Cechą wyróżniającą jego książkę jest nacisk na rolę kultury w kształtowaniu rynkowej rzeczywistości społecznej. Wśród analizowanych przez Aldridge'a ideologii znajdują się:
- rynkowy fundamentalizm - przekonanie o powszechnych korzyściach płynących z mechanizmów wolnorynkowych;
- rynkowy populizm - założenie, że wolny rynek wyraża demokratyczną wolę ludu;
- homo oeconomicus - wiara, że głównym motywem naszego działania jest maksymalizacja osobistych korzyści;
- globalizm - neoliberalne przeświadczenie, że globalna ekspansja rynkowa jest nieunikniona, a działanie polityczne nie ma znaczenia.
Rynek z pewnością zainteresuje studentów i badaczy zajmujących się socjologią życia ekonomicznego, socjologią ekonomiczną i polityczną.
Alan Aldridge wykłada socjologię kultury na brytyjskim uniwersytecie Nottingham
ISBN
83-60457-08-5
Autor
ALAN ALDRIDGE
Wydawca
Sic
Okładka
broszurowa
Ilość stron
210
Wymiary
13,5 x 20,5 cm
Rok wydania
2006
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: