...jest pusty
Strona głównaKsiążki drukowaneNauka i technikaPopularno-naukoweZAGADKA TEORII KWANTÓW ZMAGANIA FIZYKI ZE ŚWIADOMOŚCIĄ
„Zagadka teorii kwantów” to ekscytująca i niezwykle ważna książka. Większość autorów skrupulatnie pomija temat głębszego znaczenia mechaniki kwantowej, obszaru, gdzie w sposób nieuchronny musi dojść do spotkania fizyki ze świadomością. Autorzy, Bruce Rosenblum i Fred Kuttner, z rozwagą i wnikliwością badają tajemnicę, która od osiemdziesięciu lat stanowi wyzwanie dla fizyków.
Teoria kwantów odnosi olśniewające sukcesy. Żadne z jej dotychczasowych przewidywań nie okazało się fałszywe, jednak każda próba interpretacji kwantowej rzeczywistości wiąże się ze świadomością i prowadzi do zanegowania istnienia realnego świata, niezależnego od obserwacji. Bruce Rosenblum i Fred Kuttner przedstawiają tajemnice teorii kwantów klarownie i precyzyjnie, wskazując wyraźnie, co jest niezaprzeczalnym faktem, a co czystą spekulacją. Opisane w książce zjawiska oraz objaśniająca je teoria są niepodważalne. Ich interpretacje wciąż pozostają kontrowersyjne. Autorzy prowadzą czytelników do granicy, gdzie wiedza fizyków nie jest już jedynym pewnym przewodnikiem i gdzie można liczyć jedynie na wskazówki dawane przez mechanikę kwantową i własne przemyślenia.
Niezwykła i wyśmienicie napisana książka.
Charles Townes, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie fizyki, wynalazca masera
Ta książka jest unikalna. To najbardziej klarowne przedstawienie problemu, z jakim kiedykolwiek miałem do czynienia.
George Greenstein, profesor astronomii, Amherst College
Bruce Rosenblum jest emerytowanym profesorem i byłym kierownikiem Katedry Fizyki w University of California w Santa Cruz.
Fred Kuttner jest wykładowcą fizyki w University of California w Santa Cruz.
ISBN
978-83-7839-652-9
Autor
OPRACOWANIE ZBIOROWE
Wydawca
Prószyński
Okładka
broszurowa
Ilość stron
344
Wymiary
14,2 x 20,2 cm
Rok wydania
2013
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: