...jest pusty
Strona głównaKsiążki drukowaneEkonomia i biznesZRÓWNOWAŻONE PRZEDSIĘBIORSTWO TEORIA PRAKTYKA NAUCZANIE
To jest książka ekonomiczna o istotnym znaczeniu praktycznym dla właścicieli, akcjonariuszy oraz kadry menedżerskiej przedsiębiorstw. Autor stawia proste i ważne pytanie: czy właścicielom i menedżerom firm opłaca się to, aby były one zarządzane w sposób transparentny i stosowały strategię zrównoważonego rozwoju? Po czym szuka odpowiedzi na to pytanie, przekopując się przez dane z różnych rynków i giełd (USA, Europa), aby sprawdzić, czy wycena firm stosujących powyższe zasady jest istotnie wyższa od wyceny innych, porównywalnych firm niestosujących tych zasad? Odpowiedź brzmi: tak, to się opłaca, rynki i giełdy wyceniają takie firmy wyżej.
Autor opisuje książkę następująco: Koncepcja trwałego rozwoju ma coraz większy wpływ na kształtowanie się oblicza świata oraz mechanizmów zarządzania podmiotami gospodarczymi. Sposoby jej wbudowywania w strategie przedsiębiorstw i procesy podejmowania decyzji oraz ich wpływ na kreowanie wartości stanową zatem interesujący obszar badawczy.
W książce analizowanych jest1296 spółek wchodzących m.in. w skład indeksów Standard & Poor’s 500, Financial Times Stock Exchange 350 oraz Warszawskiego Indeksu Giełdowego. Analiza obejmuje okres 2006–2010. Dzięki przyjęciu 5-letniego szeregu czasowego danych możliwe stało się zaobserwowanie tendencji długookresowych, a tym samym ujawnienie efektów związanych z wdrażaniem koncepcji zrównoważonego przedsiębiorstwa, które występują z opóźnieniami czasowymi.
Otrzymane wyniki sugerują, że firmy i ich właściciele osiągają wymierne korzyści z tytułu inwestycji we wdrażanie trwałego rozwoju, a działania te przyczyniają się do osiągania przewagi konkurencyjnej na współczesnych rynkach.
Książka ukazuje się w koedycji z Akademią Leona Koźmińskiego.
ISBN
978-83-7561-215-8
Wymiary
16.5 x 23.5 cm
Autor
WOJCIECH PRZYCHODZEŃ
Wydawca
MT Biznes
Okładka
broszurowa
Ilość stron
248
Rok wydania
2013
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzjęWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Zobacz także: